Opret din iværksætter Dream Team

Jeg hører det hele tiden. “Hvad skal jeg gøre ved…?” Som en virksomhedsejer konfronteret du med den skræmmende opgave at gøre alle de beslutninger, der påvirker din virksomhed. Skal jeg være eneejer, blive en LLC eller er en S Corp bedre? Skal jeg begynde at bruge en elektronisk PDA eller stick med min trofaste, men utidssvarende, dag Runner? I hvilken retning skal jeg tage min markedsføring? Er farven på dette logo? PC eller Mac? Papir eller plastik? Aargh! Store beslutninger. Lille beslutninger. Det kan være overvældende, især når man tænker på hvor hver beslutning har indflydelse på succesen af din virksomhed.
Det kan være svært at træffe beslutninger for en række årsager. Nogle gange er det et spørgsmål om ikke at have tilstrækkelige oplysninger. Andre gange, er det simpelthen en mangel på tillid. Hvis du er en meget lille virksomhed eller solopreneur, chancer er du arbejder alene det meste af tiden. Opadrettede til din isolationsfængsling er to gange. Først skal holde du alle de magt og kontrol til at gøre forretninger din egen. Andet, succes eller fiasko for din drøm er helt og holdent i dine hænder. Paradoksalt nok er, at det er bare du bestemmer også den frygtede Ulempen ved micropreneur livsstilen.
Sindsoprivende over afgørelser eller konstant anden gætte selv er et enormt spild af energi. Energi du sandsynligvis ikke har råd til overs. Hvordan kan du vide, hvornår du har brugt alt for længe på en afgørelse? Det er svært at sige præcis, men hvis du fange selv drøvtyggende over dig muligheder længere end et par dage, være mistænksom. Eller, hvis det er 02:00:00, og du er lysvågen spørgsmålstegn ved en fremgangsmåde, der er en god chance for du kan være midlertidigt – hvis ikke permanent – afgørelse-forringet.
Når jeg undertiden finde mig selv i netop sådan en ikke-produktive løkke, er jeg taknemmelig, da jeg endelig huske at bede om hjælp. Efter en omhyggelig, men invaliderende træk gennem beslutning mørket, er at få en andens input den strålende stråle af sollys, der nærer min sjæl. Min verden lyser. Mit hjerte lysner. Og jeg er klar lys for enden af tunnelen under selvstændige er ikke et godstog ved at gøre hakkekød-kød af mit professionelle fremtidige, men i stedet er en venlig, fortrolig, fyr professionel wielding en lommelygte for at guide mig hjem.
Det er også i disse øjeblikke, at jeg lykønsker mig selv for at have haft de nødvendige midler og initiativ til at oprette en iværksætter dream team for mig selv. Dette er min personlige og professionelle kreds af venner, kolleger, årgange og kolleger iværksættere der har råd, støtte og udtalelser er bare en simpel telefonopkald, e-mail eller kort køretur væk.
Tag mit råd her. Opret din egen iværksætter dream team. Du ville hellere har en velkendt og betroede rådgiver ved hånden eller tommelfinger gennem de gule sider og pick nogen du aldrig har mødt og kender intet om.
Opbygge din drømmehold er let. Det er blot en samling af mennesker, du kender og har tillid til. For at komme i gang, lave en liste over de professionelle services du har brug for i fortiden eller forudse behov for i forbindelse med forretningsrejse. For eksempel, er en advokat og revisor korte medlemmerne af teamet.
Dernæst skal tænke alle mulige mennesker du ville stole for at hjælpe dig med at løse et problem. Ikke blot vil du have disse mennesker til at bekymre sig om dig og din succes, men du også folk, der kan være objektive og fungere som en klangbund, når du anmoder om det. Tænke på forskellige mennesker for forskellige kategorier af problemer. For eksempel, en person, der er godt med personlige problemer kan være anderledes end en person, der er god til at hjælpe dig behandle systemer spørgsmål.
Når du har lavet en liste over dine potentielle dream teammedlemmer, kontakte hver enkelt, og bede dem om at være medlem af dit team. De professionelle kandidater, som advokater eller revisorer, lave en aftale for en indledende høring. Introducere dig selv, og fastslå forholdet, så når du har brug at få adgang til deres tjenester du vil både være op til hastighed og klar til at deltage.
For ikke-professionelle personer på din liste, Inviter dem til at deltage på dit hold som rådgiver. Lad dem vide, hvilken type støtte du kan få brug for fra dem, og hvis de er villige til at deltage, finde den bedste måde at få adgang til dem efter behov. Skal du bare ringe til dem, e-maile dem, slip af deres hjem eller mødes på den lokale Café? Bringe hensigt til forholdet, og sætte grænser til støtte succes af Alliancen. I min erfaring, folk kan lide at blive bedt om støtte, vejledning og udtalelser. Det føles godt at vide nogen har tillid til og respekterer dig nok til at bede om hjælp.
Endelig, når du har valgt dit teammedlemmer og de har indvilliget i at deltage, udarbejde en liste med alle kontaktoplysninger, og sende det, hvor det er let tilgængeligt. Gør det nemt at bruge dit team. Lad det trække dig fremad ud af solopreneur ensomhed og i lyse, smukke verden af menneskelige forbindelse og synergistiske succes. Det er sikker beats miste søvn.
Det er dit liv… Live det helt!

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *