Hvorfor ikke Juice-Up din PR?

Sige, fra taktik som særlige begivenheder, brochurer og pressemeddelelser til en pr indsats mere i overensstemmelse med udfordringer som erhvervslivet, non-profit eller association manager?
Jeg taler om public relations, der ændrer enkelte perception og fører til ændret adfærd blandt de vigtigste udenfor publikum af jeres.
Public relations, der gør noget positivt om opførsel af de vigtigste eksterne “offentligheder” der mest påvirker din operation. Derefter hjælper med at overtale dem vigtige uden for publikum til din måde at tænke, at hjælpe flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Faktum er, denne tilgang kan saft oppe jeres pr ved at skabe slags interessent adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Overvej dette korte men fyndige blueprint: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Hvor kan det gå? Prøve resultater som samfundsledere begynder at søge dig ud; medlemskab programmer på fremmarch; Gæsterne begynder at foretage gentagne køb; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; Velkommen afvisninger i show room besøg; højere medarbejder opbevaring priser, kapital givere eller angive kilder begynder at se din måde, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Hvor sikker er du, at din PR team virkelig køber ind blueprint skitseret ovenfor, og viser vilje til dets gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning? Heldigvis, din PR folk er allerede indenfor den opfattelse og adfærd, så de bør være af reel brug for denne indledende udtalelse overvågning projekt. Være sikker på, at de virkelig acceptere, hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Sørg for, at de mener, at opfattelser næsten altid resulterer i adfærd, der kan hjælpe eller såre din operation.
Tage dem i din selvtillid og diskutere dit spil plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål langs disse linjer: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Være klar til at lægge nogle rigtige kontanter hvis du bevarer en professionel undersøgelse firma for at gøre udtalelse overvågning arbejde, kan du ønsker at bruge disse PR folk i jeres i denne egenskab, da som nævnt, de er allerede i perception og overtalelse forretning. Men, om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma stiller spørgsmålene, mål forbliver den samme: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.
Her, er hvad du behøver et PR-mål, der gør noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdage under din nøgle publikum perception overvågning. Vil det være at ordne den farlige misforståelse? Korrekt at brutto unøjagtighed? Eller stoppe den potentielt smertefulde rygte kolde?
Men i mangel af den rigtige strategi til at fortælle dig, hvordan vi kommer videre, du vil ikke få der overhovedet. Så husk på at der er kun tre strategiske muligheder når det kommer til at gøre noget om opfattelse og mening. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom flødekaramel sauce på din fiskefrikadeller, så vær sikker på din nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du ville ikke gerne Vælg “change” når fakta diktere en strategi for forstærkning.
En velskrevet besked er bydende nødvendig her at sende til medlemmer af din målgruppe. Det er altid en udfordring at oprette en handlingsrettede meddelelse, der vil hjælpe med at overtale ethvert publikum til din tankegang. Du skal bruge dine stærkeste forfattere, fordi han/hun skal bygge nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, ikke der blot overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
Når din PR team har ok’d kladdekopi af din besked, kommer du ansigt til ansigt med din “lastdyr” – kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Der er noder, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men du skal være sikker på, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk som dit publikum.
Fordi troværdigheden af enhver besked er altid på tabellen, måtte du ønske at undgå for høj en stemme med denne form for budskab og afsløre det før mindre møder og præsentationer i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser,
Her er hvor du vil formentlig begynde at få anmodninger om statusrapporter, som fortæller dig og dit PR team til at begynde en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Men nu, du vil blive i rød alarmberedskab for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Ét stykke og lykke: sådanne sager normalt kan fremskyndes ved blot at tilføje flere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
OK, som en manager, dit mål er at vise et overskud for din forretningsenhed, eller opfylder visse forventninger til din forening medlemskab eller opnå dine ikke-profit’s operationelle mål. I hvert tilfælde skal du pr aktivitet, der skaber adfærdsændring blandt din nøgle uden for publikum. Adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Og en pokkers god måde at juice-up din pr.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1120 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2005.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *